Zpět na Mámův svět

Je moje zaměstnání.

Po pravdě řečeno to je pro mě asi víc, protože se sám sobě čím dál víc divím, že to ještě dělám.

Vystudoval jsem učitelství M-F pro střední školy na MFF UK (mělo to na mě velký vliv). Již od čtvrťáku jsem učil fyziku a to na Osmiletém gymnáziu Buďánka (často označovaném jako Gymnázium Mensa). Vydržel jsem tam celkem skoro pět let (zbytek studia a tři roky PGS), než jsem odešel na civilku. Po jejím přežití jsem odešel z Prahy a učím na Gymnáziu Strakonice (už druhý rok).

Na těchto stránkách jsou dva druhy informací:

Některé informace na těchto stránkách jsou poměrně depresivní a nevrhají na školství a konkrétně strakonické gymnázium příliš dobré světlo. Chtěl bych jen zdůraznit, že přes všechny své chyby není podle mě strakonické gymnázium horší než průměrné české státní gymnázium, ve většině ohledů je asi i slabě nadprůměrné. Takže všechno špatné, co tady zazní, neříká, že strakonické gymnázium je špatná škola, ale spíš, že české státní gymnázium je špatná škola.

Pokud najdete hlavně na stránkách o fyzice a matematice cokoliv užitečného nebo zajímavého budu rád. Byl bych však nerad, kdyby si na existenci těchto informací dělalo zásluhu naše vedení, například v tom smyslu, že mi vytváří vhodné podmínky pro moji práci. Tento pocit opravdu nemám, pokud by se našemu vedení mělo něco připsat k dobru, pak jen to, že mi ve většině případů moji práci nekomplikuje. Jako pomoc bych uvedl jen to, že se nechalo přesvědčit a koupilo do školy Mathtype a Corel Draw.

Více o mé osobě případně na Mámologické stránce.


Školství obecně

kde jsou některé postřehy z pohledu učitele se zkušeností ze soukromé i státní střední školy.


Fyzika

Na Buďánce jsem učil jenom fyziku, diplomku jsem dělal a disertaci dělám taky s fyziky, takže o fyzice toho vím asi nejvíc.


Matematika

Matematiku poprvé loni, přesto se tady dá najít i něco o ní - hlavně sbírky příkladů.


Programování

Ačkoliv jsem o tom příliš nestál na matfyzu mi naučili v prváku programovat. Na PGS se mi to hodilo a teď se ukázalo, že ačkoliv na to nemám žádný papíry, umím to na gymplu z učitelů asi nejlíp, takže učím i to (zadarmo a se střídavými úspěchy).


Souvislosti

Velice často se žehrá, že na našich školách se děti učí jenom fakta bez potřebných souvislostí. V rámci modernizace výuky byly strakonickém gymnáziu zavedeny bloky – monotématické několikadenní semináře pro přihlášené. Jak dopadl (a dopadá) můj pokus o seminář, věnující se právě souvislostem je tady.


Pomůcky pro učitele

Jako programující učitel jsem vytvořil program (V Accesu 97), který umožňuje snadno vyhodnocovat klasicky výzkum oblíbenosti v třídním kolektivu.


Používané programy

Zde se můžete dozvědět v čem jsem to všechno dělal, v jakých formátech jsou soubory ke stažení.

Poslední změna 22.3.2002